Anak-anak ni sangat berseni. Makin di larang umpama tak ada apa-apa pun baginya. Kadang tu marah sekejap, tak buat dah tapi cari port lain pula.

Disebabkan dah tak larat nak halang anak-anak conteng dinding, ibu ayah terpaksa biarkan sahaja.

Sebenarnya ada cara boleh dilakukan untuk menghilangkan kesan conteng di dinding dengan menggunakan bahan yang ada dirumah sahaja.

Berikut antara perkongsian tip dari Norhada Azhar.

Meh kakde share DIY mudah hilangkan #MURAL cantik kat dinding. Alahai anak. Membesar lah kamu dengan sihat.

UBAT GIGI
– Ubat gigi mampu menanggalkan kotoran jenis crayon serta dakwat pen pada dinding.

– Calitkan sedikit ubat gigi pada kain. Kemudian gosok di tempat kotoran pada permukaan dinding. Dan bilas dengan air menggunakan kain yang basah.

CUKA MASAKAN
– Kegunaa cuka amat banyak selain digunakan sebagai bahan masakan. untuk bersihkan kotoran dinding menggunakan cuka, tuangkan cuka pada kapas dan sapukan pada kotoran.

BEDAK BABY
– Bedak juga mengandungi kandungan bahan kimia yang boleh digunakan untuk menaggal kesan kotoran pada dinding.

– Caranya sangat mudah, hanya perlu mengusap bedak pada permukaan dinding menggunakan tangan dan lap sahaja menggunakan air bersih.

Lepas ni kalau anak buat lagi lukisan kreatifnya di dinding, tak perlu nak marah dah dan praktikan cara tersebut.

Sumber: Norhada Azhar

 

 

Tinggalkan Komen