Bosan dengan sayur yang direbus setiap hari, apa kata ubah selera berpantang dengan resipi yang cukup istimewa untuk diri sendiri. Blackpaper Roasted Salmon atau Salmon Panggang Lada Hitam ini antara menu istimewa untuk anda yang berpantang. Bukan hanya berpantang, bagi ibu yang sedang berdiet pun amatlah sesuai.

Namun bagi yang berpantang, gantikanlah kentang dengan bawang putih goreng dan nasi panas yang pastinya membuatkan tubuh lebih hangat. Resipi ringkas tapi padu yang dikongsikan oleh Dapur Cheyah ini nampak cukup menarik. Jom cuba.


Haaa selalu dengar chicken roasted je kan kan. Pastu kalau sebut salmon mesti ramai yang grill grill aje. Kalini cheyah buat resepi paling senang atas muka bumi dan paling enak sekali. Jom terjah resepi.

Bahan-bahan

1 keping ikan salmon
1 sudu besar lada hitam
3 ulas bawang putih
1/2 biji carrot potong memanjang
2 biji ubi kentang potong empat
1/3 brokoli
Secubit garam

IKLAN

1. Tumbukkan bawang putih, lada hitam bersama garam. Tumbuk bagi lumat dan biji lada hitam hancur tak berketul.

2. Lumurkan pada ikan salmon. Lumur bagi sebati dan kedua belah kena serta perap selama 2 minit sahaja.

3. Taburkan bahan-bahan sayuran lain tu. Panaskan oven pada suhu 150 darjah celcius dengan api atas bawah.

4. Masukkan salmon kita tadi. Bakar selama 25 minit. Tak perlu terbalikkan dia. Biar je dia masak. Hihi

Dah siap! Selamat mencuba.


PA&MA JOURNEY BERSAMA JOVIANNINA

Tak sabar nak tengok keletah comel Jeanelle setiap minggu? Pa&Ma Musim ke-8 kembali lagi di kaca tv menemani anda! Kali ini, kami membawakan edisi Pa&Ma Journey Bersama JovianNina. Jom kosongkan malam Rabu anda dengan menonton gelagat mereka pada jam 9 malam, hanya di Astro Ria saluran 104 & 124. Set kalendar anda sekarang yaa !

#PaMaJourneyBersamaJovianNina
#AstroRIA
#MajalahPAMA

Nak macam-macam info? Jom join channel Pa&Ma D Parents Channel https://t.me/pamachannel

Cuba: Agar gar Lumut Butter 2 In 1 Lapisan Bawahnya Rasa Macam Puding Karamel!